ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 27/9/2006

Η Γιαννάκου και ο Καραμανλής διαλύουν τα σχολεία!

Αναγκαίο πιο πολύ από ποτέ το πανεκπαιδευτικό μέτωπο για δημόσια δωρεάν Παιδεία!

Ο αγωνιστικός ενθουσιασμός και τα υψηλά ποσοστά της απεργίας των δασκάλων και νηπιαγωγών, στην όγδοη μέρα πλέον, δείχνουν συσσωρευμένη αγανάκτηση αλλά και τα όρια της ανοχής. Παρά την «επίσημη γκρίνια» ότι οι δάσκαλοι διεκδικούν μόνο τα μισθολογικά τους (αλήθεια, είναι ντροπή να ζητά κάποιος να ζήσει αξιοπρεπώς από το μισθό του;) και να επιμορφωθούν στα νέα βιβλία (αλήθεια, δεν έχει σημασία να λένε οι εκπαιδευτικοί ότι δεν μπορούν να διδάξουν τα βιβλία;), ο αγώνας των δασκάλων είναι αγώνας για αξιοπρέπεια και για δημόσια δωρεάν Παιδεία και πρέπει να στηριχθεί με κάθε τρόπο.

Η βία και τα δακρυγόνα των ΜΑΤ κατά των διαδηλωτών αλλά και ο εμπαιγμός της Γιαννάκου (πάρτε τα 105 ευρώ το 2009 (!) και τελειώσαμε με σας) και το υβρεολόγιο ενάντια στον κλάδο («ανέντιμοι», «τα αιτήματά σας δε συνάδουν με την ποιότητα της εκπαίδευσης») δείχνουν ακριβώς το σχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία: «Μεταρρύθμιση-απορρύθμιση» εδώ και τώρα στις πλάτες μαθητών, φοιτητών και γονιών. Εμπρός για το σχολείο των νεοφιλελεύθερων ονείρων τους (η ιστορία ξεκινά από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που έχει εξάλλου τα ίδια όνειρα!), που θα είναι:

«συμβατό» με τα προστάγματα της ΕΕ,

προσαρμοσμένο στους κανόνες της αγοράς

ένα σχολείο «συναλλαγής της μόρφωσης», όπου οι μηχανισμοί της εκπαίδευσης θα «πουλούν» στο όνομα της «ελεύθερης επιλογής», οι μαθητές θα «αγοράζουν» ανάλογα με τις «δεξιότητές τους» -κοινωνικές και οικονομικές- και οι εκπαιδευτικοί θα «προωθούν» τα εμπορεύματα του πολιτισμού της «απομόρφωσης», της «α-πολιτικής», του ανταγωνισμού, της «διά βίου εκπαίδευσης» – δηλαδή της διά βίου εργασιακής ανασφάλειας.

Πώς τολμάει να μιλάει για «ποιότητα» η Γιαννάκου, που με τη βίαιη «μεταρρύθμιση» στα ΑΕΙ, που έβγαλε στους δρόμους το καλοκαίρι χιλιάδες φοιτητές και καθηγητές ΑΕΙ; Ήταν για το καλό της Παιδείας το πέταγμα 30.000 μαθητών έξω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και το άδειασμα των ΤΕΙ της επαρχίας; Ήταν προς αναβάθμιση της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης τα «βαφτίσια» των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ, η κατάργηση 61 ΤΕΕ εν μία νυκτί, και το άνοιγμα των ΕΠΑΣ (Επαγγελματικών Σχολών) αμφίβολης εργασιακής εξασφάλισης και ασχεδίαστης λειτουργίας; Δείχνει «προτεραιότητα στην Παιδεία» η καθήλωση της χρηματοδότησης στο 3,6% -λίγο πιο πάνω από της Ινδονησίας!- και η μισθολογική στασιμότητα των εκπαιδευτικών; Την ίδια στιγμή κατασπαταλώνται υπέρογκα ποσά σε «δήθεν» επιμορφώσεις για τα νέα βιβλία (170 εκ. €!), αυτό το μεγάλο φαγοπότι των μεγαλοεκδοτών που θα εγκαινιάσει τη νέα εποχή στο σχολείο: τη «διαθεματικότητα» και την «εντατικοποίηση» των σπουδών των μαθητών, που από το Δημοτικό θα «επιλέγονται» (οι «καλοί» θα μαθαίνουν, ενώ οι «κακοί» θα μένουν πίσω ή θα κάνουν ιδιαίτερα ή θα φεύγουν μια ώρα αρχύτερα από το σχολείο για να πεταχτούν στον κάδο των ημιαπασχολούμενων). Προετοιμάζει «συνειδήσεις» άραγε η έκθεση του ΕΣΥΠ (του συμβουλίου των «σοφών») που προβλέπει για τα σχολειά μας αποκέντρωση (δηλαδή, φόρτωμα των σχολείων στους δήμους), «ελεύθερη επιλογή» αναλυτικών προγραμμάτων (θα επιλέγει η τοπική αγορά), περιφερειακές εξετάσεις, επέκταση ωραρίου (προς 10ωρο, γιατί έτσι είναι δίκαιο για τους άλλους εργαζόμενους) κ.ά πολλά που θα μας γυρίσουν πίσω αρκετές δεκαετίες;

Πρέπει να νικήσουν οι δάσκαλοι με αυτή την απεργία! Ναι, ο αγώνας των δασκάλων –όπως και των φοιτητών την προηγούμενη περίοδο- είναι υπόθεση όλων μας. Η ΔΟΕ υποσχέθηκε αγώνα διαρκείας και οφείλει να τον στηρίξει.

Είναι αναγκαίο να μπουν στα γεμάτα και οι καθηγητές της β’βάθμιας στο χορό των κινητοποιήσεων. Η προκλητική ολιγωρία της ΟΛΜΕ με τις 3ωρες στάσεις όλο το προηγούμενο διάστημα στόχο έχει τη διάσπαση του κλάδου και τη διάλυση του αγώνα των δασκάλων. Η απόφαση του ΔΣ για γενικές συνελεύσεις αυτή την εβδομάδα και 48ωρη την επόμενη εβδομάδα και πάλι συνελεύσεις ύστερα από 2 μέρες κενό, κάθε άλλο παρά «ξεσηκώνει» τον κλάδο ή κινείται στη λογική του πανεκπαιδευτικού μετώπου, που εξαγγέλλεται μόνο για τα «μάτια και τ’ αυτιά του κόσμου». Κάτι τέτοιο θα σήμαινε:

Γενικές συνελεύσεις αυτή την εβδομάδα και 5θήμερη απεργία την επόμενη εβδομάδα. Γενικές συνελεύσεις μέσα στην απεργία για εκτίμηση και καθορισμό της περαιτέρω στάσης.

Μόνο ένα κάλεσμα σε αποφασιστικό αγώνα θα μπορούσε να συγκινήσει τον κλάδο των καθηγητών, που δυσπιστεί, που έχει κουραστεί από τις «απεργίες-τουφεκιές» των προηγούμενων χρόνων. Μόνο ένας τέτοιος αγώνας θα συνέβαλλε στο χτίσιμο του πανεκπαιδευτικού μετώπου. Ποτέ άλλοτε η κατάσταση δεν ήταν πιο καλή απ’ ό,τι σήμερα για κοινό αγώνα. Τα αιτήματα μας τα προσφέρει η ίδια η υπουργός:

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ

Δώστε τώρα 5% για την Παιδεία! Καμία υποχώρηση μέχρι την κατάθεση του προϋπολογισμού.

Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς- όχι ψευτοεπιδόματα! Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας!

Επιστρέψτε τα λεφτά της δήθεν επιμόρφωσης στα νέα βιβλία!

Να αποσυρθούν τα «νέα βιβλία». Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα!

Κατάργηση του Ν. 3475 για την ΤΕΕ! Όχι στις εκπαιδευτικές χωματερές!

Όχι στην αναθεώρηση του συντάγματος. Καμία συζήτηση για το άρθρο 16!

ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΠΑΡΑΙΤΗΣΟΥ!

Ο αγώνας των δασκάλων για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση πρέπει να στηριχτεί από όλους, σε κάθε χώρο, σε κάθε γειτονιά. Για τη χαοτική κατάσταση στην εκπαίδευση μόνοι υπεύθυνοι είναι κυβέρνηση και υπουργείο, και όχι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, που κάνουν «τρίμηνες διακοπές» και «δουλεύουν λίγο»! Να σταματήσει ο εμπαιγμός της κοινής γνώμης!

Ενεργή συμπαράσταση σε κάθε γειτονιά και πόλη στον αγώνα για δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Το ποτάμι δεν πρέπει να γυρίσει πίσω!

Δίκτυο Κριτικής και Δράσης στην Παιδεία

27-09-06