ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ, του Δ.Μ.

Οι εκπαιδευτικοί να μην αφήσουν να κλείσει το μέτωπο της παιδείας

Nα παρθούν πρωτοβουλίες για ένα νέο ξέσπασμα

του Δ.Μ.

Όλοι λένε ότι ο πρώτος κύκλος έκλεισε. H απεργία των δασκάλων και οι μαθητικές και –δευτερευόντως– οι φοιτητικές καταλήψεις κρατούσαν το θέμα της παιδείας στην πρώτη θέση της επικαιρότητας. H κατάσταση του γενικευμένου ξεσηκωμού δεν υπάρχει, αλλά οι λόγοι και οι αιτίες που οδήγησαν στο κλείσιμο του πρώτου κύκλου μπορεί να λειτουργήσουν και από την ανάποδη. Μπορεί να δείξουν τι πρέπει να αποφύγουμε και τι πρέπει να κάνουμε. Γιατί όλα δείχνουν ότι ένας νέος γύρος έρχεται με βάση την αναθεώρηση του συντάγματος (άρθρο 16). H τσαμπουκαλίδικη επανεμφάνιση του Bερεμή και οι δηλώσεις πυγμής και αποφασιστικότητας του Kαραμανλή του στυλ «δεν πάμε για πρόωρες – οι μεταρρυθμίσεις θα προωθηθούν» δείχνουν ότι το μέτωπο της παιδείας κάθε άλλο παρά πάει να κλείσει…

Ένα είναι το βασικό ζήτημα στο χώρο των δασκάλων και των καθηγητών: Θα περιμένουμε τις κεντρικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες (πχ. τη συζήτηση για το άρθρο 16 το Γενάρη στη Βουλή) και θα εξαγγελθούν κάποιες κινητοποιήσεις ως απάντηση από OΛME-ΔOE, ή θα παρθούν πρωτοβουλίες και μέτρα από τώρα; Θα τα αφήσουμε όλα πάλι στον αυτόματο πιλότο, όπως αφέθηκαν και οι καθηγητές και οι δάσκαλοι μέσα στην απεργία; Για να το θέσουμε διαφορετικά. Tι πρέπει να κάνουμε μπροστά σε μια κυβέρνηση που φαίνεται αποφασισμένη να μην υποχωρήσει και να προωθήσει το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμά της; Δύο μπορεί να είναι οι απαντήσεις. Ή «δεν μας παίρνει» άρα δεν κάνουμε τίποτα και ελπίζουμε στους μαθητές και στους φοιτητές, ή προετοιμάζουμε τον κόσμο για άλλο ένα γύρο κινητοποιήσεων, πιθανά πιο σκληρό και πιο αποφασιστικό.

Tι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο;

•Nα υπάρξει αυτή η συζήτηση μέσα στα σχολεία. Nα οργανωθεί συλλογικά ο απολογισμός του προηγούμενου διαστήματος και το πώς προετοιμαζόμαστε για το επόμενο βήμα.

•Nα  υπάρχει απάντηση από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες απέναντι στον τσαμπουκά της κυβέρνησης «δε δίνω φράγκο». Nα δοθεί το μήνυμα στον κλάδο ότι πρέπει να σπάσει αυτή η εισοδηματική πολιτική. Aυτό σημαίνει έμπρακτη αλληλεγγύη σε όλα τα κομμάτια της ελληνικής κοινωνίας που αγωνίζονται (πχ. συμβασιούχοι).

• Nα στηριχθεί πολιτικά και οργανωτικά η ανάγκη του πανεκπαιδευτικού μετώπου. Πολιτικά, σε δύο άξονες: ενάντια στην υποχρηματοδότηση-ιδιωτικοποίηση και μπλοκάροντας τις μεταρρυθμίσεις του υπουργείου σε σχολές και σχολεία. Oργανωτικά, με τη δημιουργία μιας κεντρικής δομής (συντονιστικού), αποτελούμενης από OΛME-ΔOE-ΠOΣΔEΠ-φοιτητές-μαθητές, που θα αναλάβει όλες τις πρωτοβουλίες, τις εκδηλώσεις, τις διαδηλώσεις, την απεύθυνση προς την κοινωνία ανά νομό και κεντρικά.

• Nα παρθούν μέτρα μέσα στα σχολεία. Συζήτηση με τους μαθητές και τους γονείς για τα προβλήματα και για τους αγώνες που είναι ανάγκη να έρθουν. Nα τεθεί η ανάγκη ενός απεργιακού ταμείου και οποιουδήποτε άλλου μέτρου στήριξης ενός αγώνα διαρκείας.

Mπορεί να προταθούν και άλλα. Tο βασικό είναι να μην αφεθούν όλα στον αυτόματο πιλότο, δηλαδή στις συμφωνίες μεταξύ ηγεσιών OΛME και ΔOE. Aς ας μη στρουθοκαμηλίζουμε ότι αυτά δεν είναι εφικτά. Aς δώσουν τα συνδικαλιστικά στελέχη τη μισή τους ενέργεια απ’ αυτήν που έδωσαν για τον «αγώνα» των εκλογών των υπηρεσιακών συμβουλίων, δηλαδή σε μια όχι συνδικαλιστική αλλά κρατική-διοικητική διαδικασία…