Γιατί τα ΜΜΕ άνοιξαν την… αγκαλιά τους, του Μιχάλη Σιάχου

Την προεκλογική περίοδο κατά γενική ομολογία άλλαξε η στάση των ΜΜΕ απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ. Αμέσως μετά το ντιμπέιτ των έξι, γνωστοί τηλεδημοσιογράφοι, αποδεδειγμένα λυσσαλέοι πολέμιοι του ενωτικού εγχειρήματος, έσπευσαν να μιλήσουν για τον πολύ καλό Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος κέρδισε τις εντυπώσεις της τηλεμαχίας.

Το ζήτημα δεν είναι αν πράγματι ο Αλέξης Τσίπρας κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά πού οφείλεται αυτή η αλλαγή στάσης απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ, τι δείχνει και ποιους κινδύνους εγκυμονεί. Προβληματισμός και ερωτήματα που είναι προφανή, αν αναλογιστεί κανείς πόσο πολεμήθηκε και συκοφαντήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ όλο το προηγούμενο διάστημα από το κυρίαρχο μιντιακό σύστημα διαπλοκής, με στόχο, από τη μια, να “κοντύνει”, και, από την άλλη, να σταματήσει να είναι επικίνδυνος, μετατοπιζόμενος σταδιακά εντός του πλαισίου και των ισορροπιών του συστήματος.

Και μιλάμε για γενικευμένη αλλαγή στάσης από την πλευρά των ΜΜΕ που εμφανέστατα είχε δυο βασικές παραμέτρους: Πρώτον, την επισήμανση “της αλαζονείας” και των “λαθών” που προκάλεσε η δημοσκοπική άνθιση, αλαζονεία και λάθη που –κατά τα ΜΜΕ πάντα– τιμωρήθηκαν στις ευρωεκλογές και, δεύτερον, την επισήμανση ότι τώρα “ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβανόμενος τα λάθη του δείχνει πιο… σοβαρός”. Η δεύτερη παράμετρος, όμως, συνοδευόταν προεκλογικά από το σχεδόν απειλητικό ερώτημα αν η “σοβαρότητα” θα συνεχιστεί και μετά τις εκλογές ή “θα αρχίσετε πάλι τα ίδια”.

Ξεκάθαρη απόδειξη των παραπάνω αποτελεί το προκλητικότατο πέσιμο του Γ. Πετεντέρη στον Αλέξη Τσίπρα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega την Τετάρτη, 30 Σεπτέμβρη: “Κύριε Τσίπρα, ακούω πολλούς πολίτες οι οποίοι… σας είδανε και στο ντιμπέιτ, και τα ακούνε και ευχάριστα αυτά που λέτε, κατάλαβαν ότι φάγατε και πεντέξι χαστούκια, κι έχετε έτσι λίγο κοντύνει, έφυγε και η φοβερή έπαρση και η αλαζονεία της περασμένης άνοιξης, και λένε “ρε παιδί μου, να τους ψηφίσουμε για να μπούνε στη βουλή, χρήσιμοι θα είναι στη βουλή, αλλά μήπως πάρουν αέρα από αυτό και ξαναρχίσουν τα ίδια, ξανακάψουν την Αθήνα σε κανένα εξάμηνο, μετά μόλις μπούνε μέσα ή οτιδήποτε άλλο”. Πώς μπορείτε να απαντήσετε ότι αυτό το καλό προεκλογικό σας πρόσωπο θα διατηρηθεί και μετά τις εκλογές αν μπείτε στη βουλή;”, κατέληγε ο πολύς κ. Πρετεντέρης.

Γιατί άλλαξε ταυτόχρονα η τακτική σχεδόν όλων των μεγάλων ΜΜΕ απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ; Γιατί ο Μπόμπολας, για παράδειγμα, μέσα από τα ΜΜΕ του γλυκαίνει, προτείνοντας ταυτόχρονα και… δρόμο για το ΣΥΡΙΖΑ την επομένη των εκλογών; Ερωτήματα προφανή, με τις απαντήσεις να είναι αυτονόητες.

Η κρίσιμη απάντηση, όμως, που πρέπει να δοθεί άμεσα και κυρίως στην πράξη είναι αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα συρθεί εντός πλαισίων, σαν ένα ακόμα “καλό παιδί” για να κατοχυρώσει την εύνοια των ΜΜΕ, διεκδικώντας το μικρό του μερίδιο στους συσχετισμούς της τηλεδημοκρατίας, ή θα συνεχίσει στη γραμμή της συνολικής κόντρας με το κυρίαρχο χρεοκοπημένο σύστημα.

Μιχάλης Σιάχος