Κατηγορίες: τ.250-251, 19/09/2008

ΦΑΚΕΛΟΣ: Από τη γενιά των 700€ στην κοινωνία των 700€

Αυξήσεις έως 99% στα διόδια Ελευσίνας-Πάτρας

Εδώ είναι ΣΔΙΤ, δεν είναι παίξε-γέλασε!

Αυξήσεις-φωτιά στις τιμές διέλευσης των διοδίων επέβαλε από τις 16 Σεπτέμβρη η κατασκευάστρια κοινοπραξία "Ολυμπία Οδός" στο τμήμα του οδικού άξονα Ελευσίνας-Πάτρας. Οι αυξήσεις αγγίζουν το 99%, με τις νέες τιμές να διαμορφώνονται σε 1,90 ευρώ για τα δίκυκλα (από 1 ευρώ), σε 2,80 ευρώ για τα ΙΧ (από 2,50 ευρώ), σε 7 ευρώ για τα λεωφορεία (από 4,50 ευρώ) και σε 9,90 ευρώ για τα βαρέα οχήματα (από 5 ευρώ)!

Η εθνική οδός Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα πέρασε στα τέλη Ιουνίου από το ελληνικό δημόσιο στα χέρια της αναδόχου εταιρείας, η οποία θα κατασκευάσει το νέο αυτοκινητόδρομο που θα εκμεταλλεύεται για 40 χρόνια. Έτσι, από τη μια έχουμε το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και της μετατροπής των εθνικών οδών της χώρας σε ιδιωτικές, και από την άλλη το περαιτέρω ξεζούμισμα των πολιτών που καλούνται να πληρώσουν κυριολεκτικά από την τσέπη τους –και μάλιστα στο πολλαπλάσιο– την κατασκευή του νέου δρόμου.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, αν και η παραχώρηση ισχύει εδώ και δύο περίπου μήνες, ο ανάδοχος μέχρι στιγμής προεισπράττει τα τέλη των διοδίων, χωρίς καν να έχει προχωρήσει τα έργα για την άρση της επικινδυνότητας της οδού που προβλέπει η σύμβασή του. Και για να έχουμε μια εικόνα για τι ποσά μιλάμε, μόνο ο σταθμός των διοδίων του Ρίου είχε με τις έως πρόσφατα ισχύουσες τιμές μέση ημερήσια είσπραξη 40.000 ευρώ, με το αντίστοιχο ποσό να εκτινάσσεται στις 190.000 ευρώ κατά μέσο όρο στο τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα.

Την ίδια στιγμή, είναι κοινώς ομολογούμενο ότι οι συγκεκριμένες αυξήσεις αποτελούν την πρώτη δόση όσων θα ακολουθήσουν, ενώ, σύμφωνα με τη σύμβαση, στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου προβλέπεται σταδιακά η λειτουργία έξι συνολικά (κύριων και σε επαρχιακούς κόμβους) σταθμών διοδίων. Και όλα αυτά στο χειρότερο οδικό δίκτυο της Ευρώπης, το οποίο ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει χρυσάφι τόσα χρόνια μέσω των "ανταποδοτικών" τελών των διοδίων.

Η άρνηση όλο και περισσότερων οδηγών να πληρώσουν στα διόδια του Ρίου είναι ενδεικτική του κλίματος που επικρατεί στους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας για το νέο χαράτσι. Από την άλλη, οι φωνασκίες των τοπικών φορέων που βασίζονται στο επιχείρημα "οι αυξήσεις είναι άδικες, αφού ο δρόμος παραμένει σκοτώστρα" λένε ένα μόνο μέρος της αλήθειας, που δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι είναι δικαίωμα των πολιτών να έχουν ανεμπόδιστη πρόσβαση στον τόπο τους μέσω ασφαλών οδικών δικτύων, για τα οποία έχουν προπληρώσει χωρίς να τα δουν.

Κ.Π.

Προηγούμενο 8 of 10 Επόμενο

Κοινοποίηση

Πρόσφατα άρθρα

Για τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί

1. Ο Ερντογάν υλοποιεί τις απειλές του για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, και… Διαβάστε περισσότερα

16 Ιουλίου 2020

Χωρίς τον Μάκη Σέρβο…

Πέθανε σήμερα ο Μάκης Σέρβος. Ένας αγωνιστής που για δεκαετίες αφιερώθηκε ολόψυχα στην υπόθεση των… Διαβάστε περισσότερα

9 Ιουνίου 2020

Η πανδημία και η νέα πραγματικότητα

Ανακοίνωση της ΚΟΕ, 2/4/2020 Η ΚΟΕ έχει δηλώσει ότι θα παρεμβαίνει μόνο όταν θεωρεί πως… Διαβάστε περισσότερα

2 Απριλίου 2020

Η Ελλάδα πιο φτωχή σήμερα

Μόλις πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μανώλη Γλέζου. Η οδύνη μας είναι τεράστια. Το σύμβολο της… Διαβάστε περισσότερα

30 Μαρτίου 2020

Tο μεταναστευτικό μετατρέπεται σε εθνικό πρόβλημα

– Νέα, πιο επικίνδυνη κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας – H ωμή πραγματικότητα καλεί σε αλλαγή… Διαβάστε περισσότερα

1 Μαρτίου 2020

Ο ξεσηκωμός στα νησιά είναι δίκαιος
Να γίνει υπόθεση όλου του λαού και της χώρας

Ο ξεσηκωμός στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου είναι παλλαϊκός. Όλος ο κόσμος αντιτίθεται στη δημιουργία… Διαβάστε περισσότερα

26 Φεβρουαρίου 2020