ΔΙΚΤΥΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, τεύχος 6, Φεβρουάριος-Μάρτιος 2009

ΠΑΣΟΚ: Συναίνεση με στόχο το σχολείο της αμάθειας

Το ΠΑΣΟΚ ασκεί αποτελεσματική συμπολίτευση και σ’ αυτό το θέμα. Ο Μπαμπινιώτης έχει δίκιο όταν λέει ότι υπάρχει εντυπωσιακή συναίνεση μεταξύ των κομμάτων. Τρέχει να συμμετάσχει στο στημένο διάλογο, κατεβάζει κείμενο θέσεων, ώστε να τσιμπολογάει αργότερα ο κάθε “σοφός”, και ο Σπηλιωτόπουλος παίζει πρώτο βιολί στα όργανα του εκπαιδευτικού κινήματος (π.χ. ΟΛΜΕ) για τη διατύπωση θέσεων τέτοιων που να μπορούν να προβάλλονται από την κυβέρνηση ότι “είμαστε όλοι στο ίδιο μήκος κύματος”. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ανοίγουν τη συζήτηση για το εξεταστικό για να βαθύνουν τη συναίνεση για το σχολείο της αμάθειας που θέλουν να φτιάξουν:

(Ευγ. Βενιζέλος, “Τα ΝΕΑ”, 31/01/2009)

“Η φυσιογνωμία του νέου Λυκείου, σε συνδυασμό με τη νέα νοοτροπία των εξετάσεων, θα επηρεάσει αυτομάτως και το Γυμνάσιο και το Δημοτικό. Ο καθορισμός των ελάχιστων δεξιοτήτων που πρέπει να καλύπτει το παιδί τελειώνοντας το Δημοτικό και το Γυμνάσιο (βαθμός γνώσης και ικανότητα χρήσης της ελληνικής γλώσσας, επίπεδο γνώσης δύο τουλάχιστον ξένων γλωσσών, χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, ικανότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο κ.ο.κ.) θα αναπροσανατολίσει πλήρως τη λειτουργία του σχολείου”.

Το νέο σχολείο, λοιπόν, δεν θέλει να μάθει τα παιδιά πώς να σκέφτονται. Βασικό εφόδιο δεν είναι η γνώση της γλώσσας σαν εργαλείου συγκρότησης της σκέψης, των μαθηματικών, της ιστορίας, της αισθητικής αγωγής. Ζητούμενο δεν είναι η κατανόηση των νόμων που διέπουν τις σχέσεις μεταξύ των πραγμάτων, των ανθρώπων. Είναι να μπορεί το παιδί να σερφάρει στα ηλεκτρονικά μπιχλιμπίδια που έδειχνε ο Γιωργάκης στη Βουλή. Είναι οι δεξιότητες της αναζήτησης πληροφοριών. Η απόλυτη απομόρφωση…

Κοντά σ’ αυτά, ετοιμάζονται διάφορα και για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, καθώς το “νέο” σχολείο χρειάζεται ένα “νέο” εκπαιδευτικό. Δεν είναι τυχαίο ότι πάνω σ’ αυτό επέμενε ο Σπηλιωτόπουλος στο πρόσφατο ραντεβού του με την ΟΛΜΕ και ότι, με χαρά, ανέδειξε την κοινή αγωνία Υπουργείου – ΟΛΜΕ για το θέμα της επιμόρφωσης…

Προηγούμενο 6 of 13 Επόμενο

Κοινοποίηση

Πρόσφατα άρθρα

1η Θεματική: Σχεδιάγραμμα βασικών σημείων για τις εξελίξεις το 2020

Γιατί επιμένουμε στην ανάγνωση της συγκεκριμένης κατάστασης που διαμορφώνεται στον κόσμο Χρονιά με πολλαπλά γεγονότα… Διαβάστε περισσότερα

12 Ιουνίου 2021

2η θεματική: Ορίζοντας μετάβασης

Στην προηγούμενη συζήτηση μιλήσαμε για τις τεράστιες αλλαγές στον κόσμο μας τον τελευταίο χρόνο. Σήμερα… Διαβάστε περισσότερα

12 Ιουνίου 2021

3η θεματική: Σημειώσεις για τη διαδρομή της Ελλάδας και ορισμένα ζητήματα μεθόδου

Μεθοδολογικές επισημάνσεις Το θέμα της συζήτησης δεν είναι ακριβώς η Επανάσταση του 1821, παρόλο που… Διαβάστε περισσότερα

12 Ιουνίου 2021

4η Θεματική: Το πολιτικό κίνημα και η συμβολή της ΚΟΕ

Πώς τίθεται το πολιτικό ζήτημα στην Ελλάδα σήμερα; Πώς μπορεί να υπάρξει υπέρβαση των αδιεξόδων… Διαβάστε περισσότερα

12 Ιουνίου 2021

Ελλάδα 2.0: Τουριστική «βιομηχανία», πράσινη «ανάπτυξη», και εργασία-λάστιχο | Μήπως μπορούμε να πάμε αλλιώς;

Ανακοίνωση της ΚΟΕ για την Απεργία ενάντια στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο Απλήρωτες υπερωρίες, δουλειά τις… Διαβάστε περισσότερα

9 Ιουνίου 2021

Ελεύθεροι λαοί σε ελεύθερες χώρες!

Για τη νέα ισραηλινή κλιμάκωση ενάντια στον παλαιστινιακό λαό και τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης… Διαβάστε περισσότερα

14 Μαΐου 2021