“Βιώνουμε μια τραγική κατάσταση”, του Χαράλαμπου Κουβουτσάκη

Γράμμα στην “Αριστερά!” του Χαράλαμπου Κουβουτσάκη, πλοιάρχου του “Sea Duende”

Αποφάσισα να γράψω στην παρούσα εφημερίδα, προκειμένου να αναφέρω το πρόβλημά μου και να ζητήσω τυχον βοήθεια από όποιον αναγνώστη είναι ικανός να την παρέχει.

Από τις 16.10.2009 βρίσκομαι εγκαταλειμμένος στο λιμάνι του Βόλου μαζί με αλλους 9 αλλοδαπούς ναυτικούς (4 Τανζανοί, 4 Αιγύπτιοι και 1 Ινδός) με το πλοίο “Sea Duende”, σημαίας Παναμά, με αύξοντα αριθμό νηολογίου 35501PEXT, φέρον Διεθνές Διακριτικό Σήμα 3ΕJU3, αριθμό ΙΜΟ6912657 κόρων ολικής χωρητικότητας 2.530, νεκρού βάρους 3.496 τόνων, της εταιρίας VENDIT MARITIME LTD, που εδρεύει τυπικά στα νησιά Μάρσαλ και πραγματικά στον Πειραιά, οδός Δραγάτση 2, με πλοιοκτήτη τον Παναγιώτη Δ. Μπίμπα, νόμιμο εκπρόσωπο την Αλεξάνδρα Κανταρτζή και υπεύθυνο ασφαλείας και πληρώματος τον Δημήτρη Π. Μπίμπα (τηλ. 210-4101067 και 6973350690). Διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου είναι η PANATLANTIC SHIPPING CO.S.A, που εδρεύει στον Πειραιά, οδός Δραγάτση 2, με διαχειριστή τον Παναγιώτη Δ. Μπίμπα (τηλ. 210-4101067 και 6973350690).

Από τις 17.10.2009 απαγορεύτηκε ο απόπλους του παραπάνω πλοίου, όπου είμαι ναυτολογημένος ως πλοίαρχος, λόγω ασφαλιστικών μέτρων, εξαιτίας χρεών της εταιρίας VENDIT MARITIME LTD. Ως όφειλα, ενημέρωσα τον πλοιοκτήτη και διαχειριστή του πλοίου Παναγιώτη Δ. Μπίμπα και υπεύθυνο ασφαλείας και πληρώματος Δημήτριο Π. Μπίμπα, οι οποίοι με καθησύχασαν υποσχόμενοι ότι το πρόβλημα θα λυθεί εντός ολίγων ημερών και ότι θα μας δοθούν και τα δεδουλευμένα μας, τα οποία ζητούσαμε επί μήνες. Έκτοτε συνέχισα να παραλαμβάνω από το Λιμεναρχείο Βόλου και νέα ασφαλιστικά μέτρα για χρέη σε πετρελαϊκές εταιρίες. Ενώ ο πλοιοκτήτης και διαχειριστής Παναγιώτης Δ. Μπίμπας συνέχιζε να μας καθησυχάζει, τόσο τα τρόφιμα όσο και το πετρέλαιο αλλά και το νερό άρχισαν να εξαντλούνται. Προσπάθησα να επικοινωνήσω με τον κύριο Παναγιώτη Μπίμπα, για να ζητήσω τα δεδουλευμένα, τα δικά μου και του πληρώματος, όπως και να εκθέσω την κακή κατάσταση του πλοίου, αλλά στάθηκε αδύνατον. Μετά από πολλές προσπάθειες –και αφού συνειδητοποίησα ότι τόσο τα τηλέφωνα όσο και τα fax της εταιρίας δεν λειτουργούσαν– κατάφερα να επικοινωνήσω με τον πλοιοκτήτη και διαχειριστή Παναγιώτη Δ. Μπίμπα, ο οποίος μου είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα και αδιαφορεί για το τι συμβαίνει στο πλοίο.

Η κατάστασή μας συνεχώς χειροτέρευε και στις 30.11.2009 το γραφείο κίνησης και ο πρόεδρος του Ο.Λ.Β. μας πρόσφεραν πετρέλαιο και νερό για κάλυψη των βασικών αναγκών. Οι αλλεπάλληλες προσπάθειές μου να ενημερώσω τους πλοιοκτήτες Παναγιώτη Δ. Μπίμπα και Δημήτριο Π. Μπίμπα απέβησαν άκαρπες. Μη έχοντας άλλη επιλογή, ζήτησα τη βοήθεια της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος για εμένα και το πλήρωμά μου, η οποία και μας πρόσφερε το καθημερινό μας γεύμα. Σήμερα, 06.01.2010, βρισκόμαστε σε απελπιστική κατάσταση, μη μπορώντας να πάμε στα σπίτια μας και μη έχοντας χρήματα, καθώς είμαστε απλήρωτοι έως και πάνω από 7 μήνες. Για όλη αυτή την κατάσταση έχω ενημερώσει όλες τις αρμόδιες αρχές (προξενείο Παναμά, πρεσβείες του πληρώματος, Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, Οργανισμό Λιμένος Βόλου, Έλεγχο Διαβατηρίων Βόλου, νηογνώμονα PHOENIX GROUP.USB I.T.F.). Επίσης στο πρόβλημά μας έχουν αναφερθεί και οι εφημερίδες “Η Μαγνησία” (27.11.2009), “Ελευθερία Λάρισας” (28.11.2009), “Η Θεσσαλία” (28.11.2009), “Έθνος” (29.11.2009), “Αριστερά!” (04.12.2009) καθώς και διάφορα blogs και sites στο internet.

Βρίσκομαι σε απελπισία, καθώς η κατάσταση που βιώνω μέσα στο καράβι είναι τραγική και η ψυχραιμία έχει χαθεί. Η οικογένειά μου βρίσκεται σε απόγνωση, τα χρέη συνεχώς μεγαλώνουν (είμαι απλήρωτος 8 μήνες) καθώς έχω να αποπληρώσω στεγαστικό δάνειο, το οποίο τρέχει, έχω μια κόρη που σπουδάζει στην Αλεξανδρούπολη –ενώ η μόνιμη κατοικία μας βρίσκεται στο Πέραμα– όπως κι ένα γιο στην Α’\ Λυκείου, που χρειάζεται φροντιστήρια (μαθήματα λυκείου, ξένες γλώσσες) συν όλα τα έξοδα μιας τετραμελούς οικογένειας.

Την Τετάρτη 06.01.2010, έστειλα παρόμοια επιστολή και στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κυρία Λούκα Τ. Κατσέλη, χωρίς όμως να έχω λάβει κάποια απάντηση έως σήμερα. Αποφάσισα, λοιπόν, για το λόγο αυτόν, να δώσω περεταίρω δημοσιότητα στο θέμα. Ταυτόχρονα θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στο γεγονός ότι σε παρόμοια κατάσταση, σύμφωνα με τη ελληνική αντιπροσωπεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μεταφορών (I.T.F.), βρίσκονται 5 εμπορικά πλοία, δηλαδή 40 ναυτικοί διαφόρων εθνικοτήτων.

Σας ευχαριστώ για το χώρο αλλα και το χρόνο που μου διαθέσατε.

Με τιμή, ο πλοίαρχος
Κουβουτσάκης Χαράλαμπος

ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ:

http://seaduentevolos.blogspot.com/