Συνέντευξη με τoν Κώστα Ήσυχο, αντιπρόεδρο της ΟΣΠΑ και του ΕΚΑ
Για ζωτικά ελλείμματα που επικαλείται ο υπουργός Μεταφορών για να παραδώσει την Ολυμπιακή στο ιδιωτικό κεφάλαιο στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της ΝΔ κάνει λόγο μιλώντας στην "Αριστερά!" ο Κώστας Ήσυχος, αντιπρόεδρος της ΟΣΠΑ και του ΕΚΑ. Επίσης, τονίζει ότι το δρομολογούμενο ξεπούλημα της Ολυμπιακής, όπως και όλων των ΔΕΚΟ, μπορεί να αποτραπεί μόνο αν γίνει υπόθεση όλης της κοινωνίας, με στόχο να παρέχουν κοινωνικό και δημόσιο έργο.
Πώς σχολιάζετε τις εξαγγελίες του υπουργείου για την Ο.Α.;
Το υπουργείο πρέπει να ξέρει ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Δεν μπορεί να επικαλείται ο υπουργός ελλείμματα, τα οποία ουδέποτε έχει τεκμηριώσει ούτε η προηγούμενη κυβέρνηση ούτε η σημερινή. Μας μιλάει για 1 εκατομμύριο ευρώ έλλειμμα την ημέρα. Δεν το τεκμηριώνει. Κάλλιστα θα μπορούσα ν’ αναφερθώ σε 1 εκατομμύριο έσοδα και κέρδος την ημέρα, τα οποία τεκμηριώνω με τη λογική του ότι οι εγκληματικές πολιτικές για το κόψιμο κερδοφόρων γραμμών, για την απώλεια χρονοθύρων το τελευταίο διάστημα προς Γερμανία, προς Ελβετία, προς Κεντρική Ευρώπη, προς Β. Αφρική, όπως επίσης για τις 6.000 ακυρώσεις δρομολογίων που είχαμε μόνο για το καλοκαίρι κοστολογούνται ως ελλείμματα ή ως εγκληματικές πολιτικές, μεθοδευμένες, οι οποίες ακολουθήθηκαν από το σημερινό υπουργό;
Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της πολιτικής για τους εργαζόμενους στην Ο.Α. και για την κοινωνία;
Οι συνέπειες για τους εργαζόμενους είναι καταστροφικές. Εισάγεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο βαρβαρότητας, εργασιακού μεσαίωνα για τους εργαζόμενους που θα απομείνουν σε ένα μικρό, συρρικνωμένο, ιδιωτικό αερομεταφορέα, όπου θα εργάζονται με ατομικές συμβάσεις εργασίας και θα είναι ουσιαστικά διά βίου φθηνή εργασία. Εργαζόμενοι που σήμερα είναι συμβασιούχοι, ως επί το πλείστον, θα παραμείνουν εργαζόμενοι των 700, 800 ευρώ διά βίου, ενώ οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές και για την ελληνική κοινωνία. Διότι αυτό που έχει γίνει συνώνυμο με την Ολυμπιακή, όλα αυτά τα χρόνια, είναι η πτητική ασφάλεια, χάριν του φιλότιμου και του υψηλού επαγγελματισμού που επιδεικνύουν όλοι οι εργαζόμενοι. Όλα αυτά θα τα δώσει σε μία ιδιωτική αεροπορική εταιρία, όπου το μόνο που θα μετράει θα είναι το κέρδος και όχι η πτητική ασφάλεια, η οποία δεν θα κοστολογείται. Ταυτόχρονα, θα υπάρξει μεγάλη συρρίκνωση των δρομολογίων προς τις άγονες γραμμές, μιας και, όταν αυτές δεν θα επιδοτούνται πλέον, όπως και στην ιδιωτική ακτοπλοΐα, τα δρομολόγια θα είναι αραιά και δεν θα δρομολογούνται στη βάση των κοινωνικών αναγκών για την περιφερειακή συνοχή της χώρας. Το μόνο κριτήριο που θα επικρατεί θα είναι το κέρδος για κάθε δρομολόγιο που θα γίνεται στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
Ποιες θα είναι οι αντιδράσεις απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης;
Οι αντιδράσεις που πρέπει να υπάρξουν από πλευράς εργαζομένων και κοινωνίας πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένες και να έχουν στρατηγικό στόχο και όραμα να αποτραπεί το νεοφιλελεύθερο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής και της δημιουργίας καρτέλ αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν από μόνοι τους οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή να αποτρέψουν αυτό το σχέδιο. Μαζί με τους εργαζόμενους στον ΟΤΕ, που πρέπει να επαναφέρουν την επιχείρηση στο δημόσιο, μαζί με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, που πρέπει να παλέψουν για έναν εξυγιασμένο δημόσιο σιδηρόδρομο, μαζί με τους εργαζόμενους στα λιμάνια, που πρέπει να αποτρέψουν την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μαζί με την ελληνική κοινωνία πρέπει να παλέψουμε για ΔΕΚΟ που ουσιαστικά επιτελούν κοινωνικό, δημόσιο, εθνικό ρόλο και έργο. Για ΔΕΚΟ που μπορεί να είναι και βιώσιμες και κερδοφόρες, αλλά πάντα με κοινωνική στόχευση και κοινωνικό αποτέλεσμα. Και, βεβαίως, που να εγγυώνται την ασφαλή μεταφορά των επιβατών. Διότι το ύψιστο αγαθό είναι το κοινωνικό αγαθό της ανθρώπινης ζωής και της ασφαλούς μεταφοράς. Επομένως, αυτοί πρέπει να γίνουν στόχοι για την ελληνική κοινωνία, για όλους τους εργαζόμενους, ώστε να αποτραπούν τα σχέδια της κυβέρνησης, που θα φέρουν μόνο δεινά για την εθνική οικονομία, το κοινωνικό σύνολο αλλά και την ασφάλεια στις μεταφορές.
Την συνέντευξη πήρε η Κατερίνα Τριανταφύλλου
Έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της Τετάρτης 6 Νοεμβρίου, ο φίλος και σύντροφός μας… Διαβάστε περισσότερα
Ο Γιάννης Χοντζέας γεννήθηκε στην Κορώνη της Μεσσηνίας το 1930. Σε ηλικία μόλις 11 χρονών… Διαβάστε περισσότερα
«Θα βαδίσουμε μέχρι τέλους το μονοπάτι της αντίστασης, ακόμα κι αν σκοτωθούμε όλοι, ακόμα κι… Διαβάστε περισσότερα
Ανακοίνωση της ΚΟΕ για τις προσεχείς ευρωεκλογές Η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τις ιδρυτικές της διακηρύξεις… Διαβάστε περισσότερα
- 1 - Η τάση προς τον πόλεμο δυναμώνει και τα επίκεντρά του διευρύνονται: είναι… Διαβάστε περισσότερα
Η τριπλή απαγόρευση που επέβαλε η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση μεταξύ άλλων στον Γιάνη Βαρουφάκη, επικεφαλής… Διαβάστε περισσότερα