Κατηγορίες: τ.267, 22/05/2009

Για την περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, του Ν.Ν.

“Όσο περισσότερο χώρο παραχωρήσεις στα Ι.Χ., τόσο περισσότερο χώρο θα διεκδικήσουν”, παραδέχονται όλα τα πανεπιστημιακά συγγράμματα συγκοινωνιακής τεχνικής. Πολύ περισσότερο όταν ταυτόχρονα απαξιώνεις κάθε μέσο μαζικής μεταφοράς, όταν δεν προσφέρεις τακτικά δρομολόγια και δεν πυκνώνεις το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθιστώντας τη χρήση του Ι.Χ. αναπόφευκτη για τις υπεραστικές μετακινήσεις.

Στη Θεσσαλονίκη (όπως, δυστυχώς, και σε μυριάδες άλλες πόλεις) το Ι.Χ. αυτοκίνητο θα μπορούσε άνετα ν’ αλλάξει όνομα, για να αποκτήσει το πλέον ταιριαστό: “εκκρεμές”. Και ο οδηγός να λείψει, κάθε έρμο αμαξάκι ξέρει και μόνο του να εκτελέσει το μονότονο καθημερινό του δρομολόγιο: σπίτι-δουλειά και πάλι δουλειά-σπίτι. Από την ανατολή στη δύση, πάλι πίσω και φτου κι απ’ την αρχή.

Και καθώς όλο και περισσότεροι τα καταφέρνουμε (μέχρι πρόσφατα, δηλαδή) να αποκτήσουμε το προσωπικό μας τετράτροχο, τα αυτοκίνητα τείνουν στο άπειρο και η ελευθερία κίνησης (και στάσης) τους στο μηδέν. Το αστικό οδικό δίκτυο μπούκωσε προ πολλού, η περιφερειακή οδός προ ολίγου και το μπούκωμα της εξωτερικής περιφερειακής είναι… προ των πυλών.

Η χάραξη κάθε νέου αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας αποτελεί ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα με πολλές μεταβλητές. Οι τελικοί ωφελημένοι είναι σε κάθε περίπτωση οι μεγαλοεργολάβοι-κατασκευαστές (Εγνατία Οδός ΑΕ και υπεργολάβοι) και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όλοι αυτοί έχουν στο πλευρό τους τις εκάστοτε κυβερνήσεις που, αντί για έναν μακρόπνοο σχεδιασμό, προχωρούν σε βραχυχρόνιες “ενέσεις” στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και μάλιστα εν κρυπτώ και χωρίς διάλογο με επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς και ομάδες πολιτών. Αλλά “τη νύφη” καλούνται για ακόμα μια φορά να πληρώσουν οι πολίτες με τις τεράστιες περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές επιπτώσεις. Θα τους το επιτρέψουμε;

Ν.Ν.

Κοινοποίηση

Πρόσφατα άρθρα

Αποχαιρετισμός της ΚΟΕ στον Βαγγέλη Πισσία (1947-2024)

Έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της Τετάρτης 6 Νοεμβρίου, ο φίλος και σύντροφός μας… Διαβάστε περισσότερα

6 Νοεμβρίου 2024

30 χρόνια από τον θάνατο του Γιάννη Χοντζέα

Ο Γιάννης Χοντζέας γεννήθηκε στην Κορώνη της Μεσσηνίας το 1930. Σε ηλικία μόλις 11 χρονών… Διαβάστε περισσότερα

24 Οκτωβρίου 2024

To κατοχικό-γενοκτονικό καθεστώς κλιμακώνει τα εγκλήματά του, τώρα και εναντίον του Λιβάνου

«Θα βαδίσουμε μέχρι τέλους το μονοπάτι της αντίστασης, ακόμα κι αν σκοτωθούμε όλοι, ακόμα κι… Διαβάστε περισσότερα

1 Οκτωβρίου 2024

Η ΚΟΕ για τις ευρωεκλογές

Ανακοίνωση της ΚΟΕ για τις προσεχείς ευρωεκλογές Η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τις ιδρυτικές της διακηρύξεις… Διαβάστε περισσότερα

31 Μαΐου 2024

Να σταματήσουμε τους εμπρηστές του πολέμου

- 1 - Η τάση προς τον πόλεμο δυναμώνει και τα επίκεντρά του διευρύνονται: είναι… Διαβάστε περισσότερα

16 Απριλίου 2024

Απορρίπτουμε τα Φερμπότεν!

Η τριπλή απαγόρευση που επέβαλε η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση μεταξύ άλλων στον Γιάνη Βαρουφάκη, επικεφαλής… Διαβάστε περισσότερα

14 Απριλίου 2024